Certyfikat Systemu Zarządzania Jakością dla Kształcenia Morskiego
UDZIELENIE WSPARCIA OSOBIE W KRYZYSIE
Zadaj pytanie otwierające
Chcę Ci pomóc najlepiej jak potrafię, aby to było możliwe muszę dowiedzieć się nieco więcej o Twojej sytuacji w jakiej się znalazłaś, aby móc dopasować pomoc do potrzeb
Aktywnie słuchaj, daj wsparcie emocjonalne oraz możliwość upustu emocji
Jeśli osoba nie wspomniała o emocjach, to zadaj pytanie:
Jeżeli sytuacja kryzysowa zagraża zdrowiu/życiu osoby zapewnij bezpieczeństwo
Spróbuj podsumować rozmowę i zachęcić do pomocy/wsparcia u specjalisty
To jak się czujesz i funkcjonujesz wynika ze stanu kryzysu, w którym się znalazłaś, jest to naturalna reakcja na to co wydarzyło się ostatnio w Twoim życiu. Kryzys jest zdrową reakcją na tego typu sytuacje, nie należy się go obawiać jednocześnie nie można go bagatelizować. Dlatego tym bardziej cieszę się, że zdecydowałaś się do mnie przyjść i porozmawiać. W stanie w jakim się obecnie znajdujesz najrozsądniejsze jest, skontaktowanie się ze specjalistą, ponieważ stan wydaje się poważny i próba samodzielnego poradzenia sobie może okazać się bardzo trudna lub wręcz niemożliwa.
W TRAKCIE ROZMOWY NIE UŻYWAJ ZWROTÓW:
„Przesadzasz, inni mają gorzej”
„Nie możesz tak ciągle się nad sobą użalać”
„Weź się do roboty. Przestań się lenić”
„Weź się w garść”
„Nie martw się, wszystko będzie dobrze”
- Branżowa Szkoła I stopnia -
- LO dla Dorosłych - Szkoła Policealna dla Dorosłych -
UWAGA! Korzystając z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich zapisywaniu. Kliknij, aby dowiedzieć się więcej o Polityce Cookies: http://bip.zcemip.szczecin.pl/dokumenty/menu/23 . Zamknij ostrzeżenie