Certyfikat Systemu Zarządzania Jakością dla Kształcenia Morskiego
Informatycy oderwali się od komputerów i są na zajęciach w jednostce wojskowej.
Uczniowie ZCEMiP z klas 3Tn i 3Tmom podczas odbywania praktyk morskich na żaglowcu Dar Młodzieży, poza bieżącą obsługą żagli pracują w ramach swoich czterogodzinnych wacht na każdym możliwym stanowisku. Praca na statku odbywa się całodobowo, gdyż w nocy jednostka również podąża swoim kursem i ktoś ją musi obsługiwać, dlatego też załoga i praktykanci podzieleni są na trzy wachty i pracują kolejno przez 4 godziny licząc od każdej godziny 12.00.
Poza wachtą gospodarczą, która zajmuje się pracami w kambuzie (okrętowa kuchnia) i pentrach (przygotowalniach posiłku do podania w mesie załogowej i studenckiej) oraz przy pracach porządkowych, praktykanci pracują na mostku i w siłowni. Zadaniami na mostku jest najważniejsza chyba obserwacja akwenu (służba na oku), praca z mapami i dziennikami oraz sterowanie wyznaczonym kursem. Praca w siłowni polega na bieżącym wykonywaniu prac konserwacyjno-serwisowych oraz bieżącej kontroli pracy całego gąszcza urządzeń. Ponadto praktykanci w dyspozycji bosmana wykonują bieżące pokładowe prace konserwacyjno-naprawcze. Wiadomo – morze jest słone a statek jest ze stali, więc skrobanie rdzy i malowanie to chleb powszedni na morzu. Jedno jest pewne: pracy na morzu nie brakuje, a każde wolne choćby 15 minut można wykorzystać na sen. W ocenie pedagoga jest jeszcze jeden, niezwykle pozytywny aspekt pracy na morzu – nie ma wi-fi i zasięgu telefonii, więc smartfony okazują się nieprzydatne, co sprzyja interakcjom i nawiązywaniu głębokich przyjacielskich więzi.
Popularne jest stwierdzenie, że na świecie są trzy najpiękniejsze widoki: kobieta w tańcu, koń w galopie i fregata pod pełnymi żaglami. Praktykanci ZCEMiP z klas 3Tn i 3Tmom mają swój udział w tworzeniu jednego z tych niezwykłych zjawisk. Fregata Dar Młodzieży pod pełnymi żaglami prezentuje się naprawdę wyjątkowo na tle innych, podobnych żaglowców.
Trzymasztowy polski żaglowiec powstał z krajowej zbiórki pieniędzy przez polską młodzież (stąd nazwa jednostki) na budowę następcy „Daru Pomorza”. Głównym konstruktorem żaglowca był inżynier Zygmunt Choreń, kadłub został zwodowany w Stoczni Gdańskiej w 1981 roku, a rok później na „Darze Młodzieży” pierwszy raz podniesiono biało-czerwoną banderę. Armatorem statku jest Uniwersytet Morski w Gdyni. Żaglowiec został uhonorowany tytułem Ambasador Szczecina.
Na jednym ze zdjęć widać naszych uczniów stawiających bombramżagiel, co wymaga wejścia i pracy na najwyżej położonej bombramrei na wysokości około 50 m. Trudno z dołu oszacować, jednak w przybliżeniu to jest wysokość 20 pięter! Przyznacie że praca na tej wysokości wymaga sporej odwagi.
Uczennica kl. 3 Tep Olena Zaiva w dniu dzisiejszym odebrała nagrodę za zajęcie pierwszego miejsca w wojewódzkim konkursie geograficzno-nautologicznym.
Jak sama przyznaje, wymagało to od niej dużego wysiłku i poświęcenia, ale teraz może cieszyć się swoim sukcesem.
Gratulujemy laureatce:)
Organizatorami konkursu była Politechnika Morska w Szczecinie oraz Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Szczecinie.
- Branżowa Szkoła I stopnia -
- LO dla Dorosłych - Szkoła Policealna dla Dorosłych -
UWAGA! Korzystając z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich zapisywaniu. Kliknij, aby dowiedzieć się więcej o Polityce Cookies: http://bip.zcemip.szczecin.pl/dokumenty/menu/23 . Zamknij ostrzeżenie